فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر که ۱۹ تیرماه به دلیل فشار خون بالا در سی سی یو بستری شده بود، در حال حاضر به بخش منتقل شده است و به زودی مرخص خواهد شد.

شیوا شهبازیان فرزند او که مدیریت حساب اینستاگرام پدرش را برعهده دارد با انتشار متنی اعلام کرد: «درود خدمت شما عزیزان و تشکر از همه عزیزان بابت لطفی که به پدر داشتن پدر به دلیل فشار بالا در سی سی یو بستری شدن در حال حاضر به لطف خداوند به بخش منتقل شدن و به زودی انشا الله مرخص خواهد شد.»

فریدون شهبازیان زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۲۱ در تهران موسیقی‌دان، آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ایران است. وی با تشویق و راهنمایی پدرش حسین شهبازیان، به موسیقی گرایش پیدا کرد و در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل موسیقی و فراگیری ساز ویلن پرداخت.

شهبازیان فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در دهه ۶۰ آهنگسازی برای فیلم را نیز آغاز کرد و به همراه علی معلم دامغانی شورای موسیقی را در صدا وسیما تشکیل دادند که وظیفه نظارت و حمایت از موسیقی پاپ را به عهده داشت. وی هم‌اکنون بازنشسته صدا و سیما و جزو منتقدین موسیقی پاپ ایران است.

شهبازیان پس از انصراف از رهبری ارکستر ملی ایران در اسفند ۹۸، بیشتر وقتش را صرف آهنگسازی می کند. او اوایل امسال به صورت فشرده مشغول ساخت موسیقی تیتراژ سریال ماه رمضانی «یاور» برای پخش از شبکه سه سیما بود.

ساخت موسیقی سریال‌هایی چون «معصومیت از دست رفته» «کلاه پهلوی»، «بخش چهار جراحی»، «باغ گیلاس»، «آوای فاخته» و «بازگشت به خانه» در کارنامه هنری این آهنگساز دیده می‌شود.