مهشید جوادی بازیگر نقش مرضیه در سریال «بچه مهندس» در برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی گفت: «فکر می کنم نظرسنجی ها درباره سریال ها به حق بود. «بچه مهندس» مخاطبان خود را داشت. آرای خیلی بالایی هم داشت. این باعث خوشحالی است. معتقدم نتایج به حق بود. خودم طرفدار سریال «نون خ» و «پایتخت» بودم. رقابت خیلی خوبی بود و سریال های زیادی بودند. برای تماشاگر رقابت سختی بود که بخواهد رای بدهد. اما نتایج به حق بود.»

او درباره اینکه آیا تغییرکارگردان در پروسه ساخت یک سریال برای بازیگر اهمیتی دارد، تاکید کرد: «واقعا بی اغراق می گویم کار کردن با هر دو بزرگوار برای من باعث افتخار بود. حمل برخودستایی نباشد، اما جای دیگر هم این را گفته ام. یاد گرفته ام کار خودم را انجام بدهم. درباره اینکه بازیگر مقابل یا کارگردان تغییر می کند، تو به هر حال یکسری بده و بستان ها با کارگردانت داری و همانطور که آقای کاوری گفت هر کارگردانی مدل خودش را دارد. بازیگر هم با کارگردان همراه است و یکسری از چیزها را از کارگردان و یکسری ها را از نویسنده می گیرد و در نهایت خودش چاشنی هایی به کاراکتر اضافه می کند. برای من اینطور نبود که بخواهم اذیت شوم یا به کارگردان قبلی عادت کرده باشم. هر دو کارگردان خیلی عالی بودند و از کارکردن با هر دو در سرصحنه آرامش داشتم.»

بازیگر «بچه مهندس» همچنین درباره تغییر بازیگر نقش جواد جوادی در سریال که نقش مقابل او بود، اظهار کرد: «برای من خیلی فرقی نمی کرد. در فصل سوم اواخر قصه این علاقه شکل گرفت. مرضیه و جواد با یکدیگر عقد نکردند و این علاقه خیلی نامحسوس بود در حد نگاه ها و گفتگوهایی بود که در زمان عدم حضور این دو کاراکتر درباره شان زده می شد. اما در فصل چهارم این بده وبستان در متن داستان بیشتر بود و به همین دلیل خیلی برای من تفاوتی به آن شکل نداشت. در فصل قبل دانشجو و هم کلاسی بودیم. در فصل چهارم علاقه ای بیشتر از فصل قبل شکل گرفت.»

جوادی در پایان گفت: «رشته تحصیلی ام ریاضی کاربردی بوده است. در ارومیه کار تئاتر می کردم و از این طریق وارد بازیگری شدم. اولین کارم کار تصویری بود که با آن معرفی شدم. پیشنهاد کارم بیشتر تصویری بوده است. لحظاتی که در «بچه مهندس 4» در حرم امام رضا (ع) فیلمبرداری شد بسیار باشکوه بود. حس خوبی بود چون تا به حال چنین تجربه ای نداشتم.»

سری جدید «سریالیست» به تهیه کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت 23:15 روی آنتن شبکه یک سیما می رود.