قربان نجفی با اشاره به اینکه در گذشته بازیگران نقش‌های منفی در سریال‌های پر مخاطب در جامعه با برخورد‌های تند بسیاری مواجه می‌شدند، تأکید کرد که خوشبختانه دیگر با ایفاگران نقش‌های منفی، در جامعه برخورد تندی نمی‌شود.

قربان نجفی بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها مجموعه تلویزیونی « خانه امن » با بازی او در حال پخش است اظهار داشت: برای ایفای نقش ابو عامر هیچ الگویی نداشتم و فقط به اطلاعاتی که درباره این گروه‌های تروریستی داریم اکتفا کردم. در سال‌های اخیر اخباری درباره این گروه‌های تروریستی می‌شنویم که کم و بیش همه اطلاعاتی از آن‌ها دارند.

نجفی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انسان رفتار‌های وحشیانه بسیاری را شاهد بوده که شاید یکی از معروف‌ترین آن‌ها حمله مغول‌ها به ایران باشد، اما کمتر کسی پس از این اتفاقات می‌توانست پیش‌بینی کند در قرن ۲۱ شاهد چنین توحش و خشونتی باشیم که به اسم دفاع از یک پایگاه فکری در جهان جریان داشته باشد.

این بازیگر در ادامه گفت: این توحش تأثیر بسیار عمیقی در وجود همه انسان‌ها گذاشت؛ گاهی مواقع بازیگر می‌تواند از مدل خارجی و بیرونی استفاده کند و آن را در درون خود پرورش دهد، اما گاهی مواقع نیازی به مدل بیرونی نیست و بازیگر داده‌ها و اطلاعاتی که دارد را پرورش می‌دهد و شخصیت را خلق می‌کند. من برای ایفای نقش ابوعامر همین کار را کردم و از درون به این شخصیت نزدیک شدم.

او افزود: در سریال «خانه امن» سعی شده نهایت دقت در پرداختن به ماهیت گروه‌های تروریستی و اتفاقاتی که رخ داده است به کار برود. من فکر می‌کنم با توجه به صداقت و همدلی که در تیم تولید سریال «خانه امن» وجود داشت این اتفاق رخ داده و مخاطبان هم با این سریال به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند. به هر حال هر اثری ضعف‌هایی دارد، ولی اگر به طور کلی و نسبی بخواهیم به این سریال امتیاز دهیم فکر می‌کنم سریال «خانه امن» اثر قابل دفاع و با کیفیتی است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش ۳» در ادامه درباره بازخورد‌های که از این سریال در جامعه داشته گفت و اظهار داشت: برای بازی در سریال «خانه امن» شاهد بازخورد‌های بسیار خوبی بودم، در گذشته مردم نسبت به نقش‌های منفی واکنش‌های تندی داشتند و حتی به یاد دارم رامین پرچمی در خیابان برای نقشی که بازی کرده بود کتک خورد، من هم برای بازی در «آخر بازی» نزدیک بود کتک بخورم، اما خوشبختانه دیگر خبری از این واکنش‌ها نیست و واکنش‌هایی که در جامعه و فضای مجازی شاهد هستم نشان می‌دهد مردم با این سریال ارتباط برقرار کرده‌اند، حتی حمله‌هایی که به من در فضای مجازی می‌شود، نشان می‌دهد نقش باورپذیر است و سریال کار خود را انجام داده است.

نجفی درباره ادامه تصویربرداری‌ها در روز‌های شیوع کرونا گفت: جلوی دوربین رفتن برای بازیگران در این روز‌ها بسیار خطرناک است، بازیگران در برابر کرونا کاملاً بی سلاح هستند و نمی‌توانند ماسکی به صورت داشته باشند. ما از زمان گریم تا زمانی که گریم از صورتمان پاک می‌شود مجبور هستیم ماسک به صورت داشته باشیم و در برخی مواقع در لوکیشن‌های بسته‌ای هستیم که ۲۰ نفر نزدیک به هم در آن کار می‌کنیم و ما نمی‌توانیم از ماسک استفاده کنیم.

او افزود:، اما از منظری دیگر بحث مشکلات معیشتی و معضلات اقتصادی مطرح است. وقتی یک پروژه فیلمبرداری آغاز به کار می‌کند حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر در آن مشغول به کار هستند و از طریق کار در این پروژه ارتزاق می‌کنند. به دلیل همین مسئله نمی‌توان به راحتی درباره ادامه فیلمبرداری‌ها یا تعطیلی آن‌ها نظر داد. اگر شرایطی فراهم باشد که بشود این مشکلات را حل کرد قطعاً تعطیلی پروژه‌ها منطقی‌ترین تصمیم است. اهالی هنر سال‌ها در این عرصه زحمت کشیده‌اند و از سرمایه‌های کشور هستند، قطعاً ارزش این را دارد که بودجه‌ای برای گذران زندگی‌شان در چند ماه آینده در نظر گرفته شود.

این بازیگر در پایان درباره تولیدات تلویزیون در روز‌های شیوع کرونا، گفت: تلویزیون می‌تواند سریال‌ها و فیلم‌های کمتر دیده شده را این روز‌ها پخش کند و فکر می‌کنم امروز زمان آن است که تلویزیون بیشتر به دوبله توجه داشته باشد، می‌توان سریال‌ها و فیلم‌ها روز دنیا را این روز‌ها به صورت دوبله از تلویزیون پخش کرد.