به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، "اولاف شولتز"، صدراعظم جدید آلمان در گفتگو با نشریه "بیلد" خواستار انعطاف پذیری در اتخاذ اقدامات متقابل در مبارزه با همه گیری کرونا شده و گفت: هیچ خط قرمزی نباید وجود داشته باشد. این همه گیری واقعا این مسئله را به ما نشان داده است. اگر شرایط ایجاب کند همواره باید آماده تجدید نظر باشیم؛ سپس باید سریع و قاطعانه عمل کنیم.

شولتز همچنین گفت: ما به تازگی پول زیادی را در دسترس قرار داده‌ایم تا بیمارستان ها بتوانند با وجود افزایش تعداد بیماران کرونایی به اندازه کافی تخت های مراقبت های ویژه ارائه دهند. ممنوعیت آتش بازی ها در شب سال نوی میلادی هم با هدف اطمینان از فشار بیشتر بر اورژانس های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

صدر اعظم جدید آلمان در بخش دیگری از سخنانش قرنطینه در دوران کریسمس را رد نکرده و در پاسخ به سوالی در این باره گفت: دولت فدرال و ایالات آلمان اقدامات بسیار سختی را در این راستا در دستور کار قرار داده‌اند. ما به صورت روزانه این مسئله را بررسی خواهیم کرد که چگونه این اقدامات باید اجرایی شود و آیا کافی است.

شولتز در بخش دیگری از سخنانش اینکه آلمان به دو بخش افراد واکسینه شده و واکسینه نشده تقسیم شده است را رد کرده و گفت: اکثر شهروندان واکسن زده‌اند. بسیاری دیگر هم می خواهند به زودی این کار را انجام دهند و بر نگرانی های خود در این راستا غلبه کرده‌اند. از بین کسانی که واکسن نزده‌اند تعداد اندکی هستند که معتقدند باید مقاومت خود علیه واکسیناسیون را در میدان رزم نشان دهند و سیاستمدارانی را که شبانه روز برای شهروندان کار می کنند تهدید می کنند.

شولتز همچنین اعلام کرد که صدر اعظم همه شهروندان است و می خواهد کشور را یکپارچه نگه دارد.

وی تاکید کرد که داشتن نظرات متفاوت به معنای تفرقه و جدایی نیست.

صدر اعظم جدید آلمان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که می خواهد مرتبا مذاکراتی را با شهروندان انجام دهد. وی تاکید کرد که می خواهد خوش بینی به آینده را به شهروندان باز گرداند.

وی در این باره گفت: هدف من به عنوان صدر اعظم این است که در پایان این دهه همه بر این باور باشند که اوضاع به خوبی در جریان است.

شولتز گفت: بسیاری از شهروندان متاسفانه مدتهای طولانی است که دیگر به آینده خوش بین نیستند و دیگر اطمینان ندارند که آیا آینده آن ها بهتر خواهد بود. این خوب نیست و انسجام جامعه ما را به خطر می اندازد. ما دوباره به اطمینان و اعتماد بیشتر نیاز داریم.

آلمان این روزها شرایط کرونایی خوبی ندارد. انستیتو رابرت کخ آلمان امروز صبح خبر داد که نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر به 390 رسیده است.

بر این اساس در عرض 24 ساعت گذشته 32646 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 132 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای علیه اقدامات کرونایی در برخی شهرهای آلمان ازجمله در هامبورگ و برخی شهرهای ایالت بایرن برگزار شد.

همچنین در اعتراضات علیه سیاست کرونایی دولت در تورینگن آلمان هم براساس اطلاعات پلیس 14 نیروی این نهاد امنیتی مجروح شدند.

پلیس از حضور حدود هزار نفر در این اعتراضات خبر داد. پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش و اسپری فلفل استفاده کرد.

منبع: تسنیم