شیخ حمد بن محمد بن راشد المکتوم، ولیعهد دبی، اعلام کرده است که این امیرنشین تا سال ۲۰۲۱، استفاده از کاغذ در مکاتبات اداری خود را متوقف خواهد کرد.

بنا بر اعلام مقامات دبی، این اقدام در جهت حرکت به سوی استقرار دولت الکترونیک در دبی خواهد بود. ولیعهد دبی «ابتکار دبی هوشمند ۲۰۲۱» را طراحی کرده است که براساس آن دبی به توسعه پایدار و هوشمند خواهد رسید.

وی دفتر دبی هوشمند را راه‌اندازی کرده است که به این اهداف بلند مدت خود برسد و در نمایشگاه و رویدادِ «آینده-حال» که در دبی برگزار می‌شود و سومین سال برگزاری خود و موفقیت در طرح دبی هوشمند را جشن می‌گیرد، ابتکار دبی هوشمند ۲۰۲۱ رونمایی شد.

ابتکار دبی هوشمند که ‌یک برنامه چهار ساله است که بر سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی متمرکز است و بر این اساس گام بعدی در توسعه پایدار و هوشمند دبی است. از سویی پلتفرم «Dubia Pulse» که دربر دارنده تمام داده‌های امارات و ستون فقرات اطلاعاتی این کشور در توسعه پایدار است نیز رونمایی می‌شود.

این پلتفرم اطلاعات به روز را برای مردم عادی، دولت و شرکت‌های خصوصی فراهم می‌کند تا تصمیم‌گیری‌ها آسان‌تر و بهتر و نیز دقیق‌تر باشند.

این پلتفرم سه لایه اطلاعاتی دارد: در لایه اول اطلاعات رایگان و برای عموم آزاد است. لایه دوم آنالیز داده‌ها را دارد و رایگان نیست و کاربرد آکادمیکی، ‌تخصصی، ‌تجاری و اقتصادی دارد. و لایه سوم اطلاعاتی است که مختص مقامات دولتی است.

 

منبع: تازه نیوز