«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی در گردانهای « حزب‌الله » عراق تأکید کرد که گروههای مقاومت این کشور، هدف قرار دادن هیأتهای دیپلماتیک را مردود می‌دادند.

ابوعلی با انتشار  پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت، تصمیم گروههای مقاومت این است که حتی «سفارت شر در بغداد ( سفارت آمریکا ) نیز بمباران نشود و تصمیم مبارزه با ارتش اشغالگر، یک تصمیم عراقی صرف است و هیچ ربطی به هیچ طرف خارجی ندارد».

وی با بیان اینکه مبارزه با ارتش اشغالگر آمریکا، جز با خروج نیروهای اشغالگر متوقف نخواهد شد، خاطر نشان کرد: «هر گونه مقاومت، حق طبیعی ملت عراق است».

این مسئول گردانهای حزب الله تصریح کرد، هدف از مقاومت مردم عراق این است که نیروهای اشغالگر، مجبور به خروج شوند و بدین ترتیب مصوبه پارلمان اجرایی شود.

پس از ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی در دی 1398، پارلمان عراق، مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد، ولی تا کنون اجرایی نشده است.

ابوعلی ادامه داد: «خائن و جنایتکار، کسی است که از نیروهای اشغالگر و قاتلان ملت ما دفاع می‌کند، نه کسی که از حاکمیت و خون مردم کشورش دفاع می‌کند».

وی در پایان تأکید کرد، دشمن باید پیام را دریافت کند و بداند که پاسخ به حملات، «سخت خواهد بود و موجب خواهد شد دایره هدف به مناطقی گسترش یابد که در محاسبات دشمن نخواهد گنجید».