سازمان ملل متحد به دنبال حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شمال عراق نزدیک مرز با سوریه خواستار خویشتنداری طرف‌های ذیربط با این قضیه شد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری که امروز دوشنبه برگزار کرد، گفت: ما گزارش‌های مربوط به حملات ایالات متحده به منطقه مرزی بین عراق و سوریه را دنبال کرده‌ایم. دبیرکل همچنان نگران وضعیت ناپایدار در این مناطق است.

دوجاریک افزود که گوترش مجدداً از همه طرف‌های ذیربط می‌خواهد که خویشتنداری کنند و از اقداماتی که منجر به تشدید و جلوگیری از تلاش‌های دیپلماتیک با هدف حل و فصل می‌شود، جلوگیری کنند.

الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. همان‌طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها بر این امر تاکید کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها که برای توجیه این جنایت خود ارائه می‌کنند، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه، انبار تسلیحات یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.