ند پرایس  سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به رغم اعلام پیشرفت حاصل شده در گفتگو‌های هسته‌ای تصریح کرد: تا زمانی که بر سر همه چیز به توافق نرسیم، هیچ توافقی انجام نخواهد شد.

مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفتگو‌های فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده و دیپلمات‌ها امیدوارند تا این توافق ظرف هفته‌های آینده فعال شود.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفتگو‌ها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی در خصوص مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که ریاست هیات ایرانی در مذاکرات برجام را برعهده دارد ضمن اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این دور از مذاکرات به ویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، بیان کرد که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم گیری‌های جدی در پایتخت‌ها خصوصا در کشور‌های طرف مذاکره است.

وی از طرف‌های مذاکره کننده خواسته تا با جدیت و اراده قوی برای حفظ و احیای برجام با واقع بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان ضمن تصریح این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، اظهار امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی‌توان آن را تضمین کرد.

روسای سایر هیات‌ها نیز ضمن تایید پیشرفت‌های صورت گرفته بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.