وزارت دارایی رژیم صهیونیستی با خرید سلاح‌ها و تجهیزات از جمله بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای نیروهای امنیتی موافقت کرد.

به نوشته وبگاه معا، مأموران رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته بیشتر تجهیزات ضد شورش خود را در درگیری‌های شهرهای ۱۹۴۸ مصرف کرده‌اند و با کمبود تجهیزات مواجه هستند.

یک منبع در پلیس رژیم صهیونیستی در این باره به روزنامه هاآرتص گفت که آرامش نسبی فعلی موقتی است و از این به بعد هرگونه درگیری و بحران امنیتی به خصوص در اطراف مسجدالاقصی و همچنین شهرهایی مناطق اشغالی ۱۹۴۸ نیاز به تجهیزات جدید دارد.

روز شنبه گذشته نیز در برخی مناطق ۱۹۴۸ از جمله «وادی عاره» و «ام الفحم»، صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها درگیر شدند تا جایی که اعلام آماده‌باش به نیروهای امنیتی صهیونیستی اعلام شد. در محله شیخ جراح در بیت‌المقدس نیز پلیس رژیم صهیونیستی با اهالی این محله درگیر شد.

درگیری مسلمانان و صهیونیست‌ها در شهرهای مناطق اشغالی ۱۹۴۸ همزمان با جنگ غزه که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت آغاز و ۱۱ روز به طول انجامید، به بزرگترین نگرانی رژیم صهیونیستی تبدیل شد و بسیاری کارشناسان خطر این درگیری‌ها را بیش از موشک‌های مقاومت قلمداد کردند. مقامات صهیونیستی از جمله نتانیاهو نیز اذعان کردند که این درگیری‌ها برای رژیم خطر موجودیتی دارد.