سلمان بن حمد آل‌خلیفه ولی عهد بحرین تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را به «نفتالی‌بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید»  وزیر خارجه این رژیم تبریک گفت.

براساس گزارش «روسیاالیوم»، «سلمان بن حمد آل‌خلیفه» با ارسال یک پیام، تشکیل کابینه جدید و ائتلافی رژیم صهیونیستی که ریاست آن را «بنت» و «لاپید» به صورت دوره‌ای برعهده خواهند داشت، تبریک گفت.

ولی‌عهد بحرین در این پیام تبریک، برای موفقیت کابینه جدید رژیم اشغالگر در انجام مأموریت خود ابراز امیدواری کرد و مدعی شد که این موفقیت پایه‌های پیشرفت، ثبات و صلح در منطقه و جهان را تقویت خواهد کرد.

دیروز یکشنبه، پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست»، با اکثریت آراء، به کابینه موسوم به «دولت تغییر» به نخست وزیری «نفتالی بنت» رأی مثبت داد. براین اساس، اعضای «کنست» با 60 رأی خود، به 12 سال نخست‌وزیری نتانیاهو که در نوع خود بی سابقه بود، پایان دادند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی روز گذشته مراسم تحلیف را به جا آورده و صبح امروز دوشنبه، فعالیت خود را آغاز کرد.

قرار است ریاست این کابینه را به صورت دوره‌ای، «نفتالی بنت» رئیس حزب «یمینا» و «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عتید» برعهده داشته باشند؛ به‌ گونه‌ای که «بنت» کرسی ریاست را تا ماه «آگوست» 2023 در اختیار خواهد داشت و «لاپید» در این مدت به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت خواهد کرد و پس از این تاریخ دو طرف سمت‌های خود را تعویض می‌کنند تا دوره کنونی فعالیت پارلمان این رژیم در نوامبر سال 2025 پایان یابد.