شورای امنیت ملی ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه تصمیم دارد به رغم مخالفت مقامات دو کشور سوریه و عراق عملیات نظامی خود را در خاک این دو کشور ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای که پس از جلسه‌ای به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور صادر شد، گفت: عملیات نظامی برون‌مرزی انجام شده توسط نیروهای ترکیه برای از بین بردن تروریسم و ​​منابع آن با هدف برقراری امنیت و صلح در خاک کشورهای همسایه و خود ترکیه است.

این شورا تأکید کرد که ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام می‌گذارد، اما موضع خود را در مورد مسئله «مبارزه با تروریسم» در داخل و خارج از مرزهای ترکیه حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: عملیات نظامی ما برای از بین بردن گروه‌های تروریستی در مرزهای جنوبی و تأمین امنیت مرزها در مقطع پیش رو ادامه خواهد داشت.

ترکیه از چند سال پیش سلسله عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را در سوریه و عراق برای مبارزه با  آنچه گروه‌های تروریستی داعش و حزب کارگران کردستان خوانده است، انجام می‌دهد.

نیروهای ترکیه از سال ۲۰۱۶ عملیاتی نظامی در شمال سوریه و در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه را به بهانه مبارزه با داعش و شبه نظامیان کُرد آغاز کرده است.

این در حالی است که  دمشق، بغداد و بسیاری از کشورهای عربی و غربی بارها اقدام ترکیه در تجاوزنظامی به خاک عراق و سوریه را محکوم کردند.