اداره اطلاع رسانی حزب دموکراتیک لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: طلال ارسلان رئیس این حزب و عضو پارلمان لبنان صبح امروز با بشار اسد رئیس جمهور  سوریه در کاخ مهاجران در دمشق دیدار کرد و با او در مورد شرایط فعلی منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری المنار، ارسلان پیروزی بزرگ بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را به وی تبریک گفت و تاکید کرد: نتیجه طبیعی که از این انتخابات حاصل شد برخاسته از اراده ملت سوریه بود که از نخستین روز توطئه جهانی علیه سوریه تصمیم خود را گرفته بودند.

رئیس حزب دموکراتیک لبنان گفت: نتیجه انتخابات همه کشورهای جهان را ملزم می‌کند که به سوریه بازگردند. این چیزی است که ما در ماه‌های اخیر از طریق دیدارهای علنی و مخفی با رهبران سوریه شاهد هستیم.

ارسلان در پایان برای سوریه و رئیس جمهور آن پیشرفت، سعادت، امنیت و ثبات بیش‌تر را آرزو کرد.

این نخستین سفر رسمی یک سیاستمدار لبنانی به سوریه از زمان پیروزی مجدد بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور است.

 انتخابات ریاست جمهوری در سوریه روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه برگزار و در نهایت «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه،‌ بامداد جمعه هفتم خرداد ماه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا (۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای) در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

براساس اعلام رئیس پارلمان سوریه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند که معادل ۷۸ درصد از تمامی واجدان شرایط شرکت در انتخابات بوده است.