میخائیل اولیانوف ، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی درباره روند پیشرفت مذاکرات برجام نوشت: شاهد پیشرفت پایداری در مذاکرات وین درباره برجام بوده‌ایم. ما این حقیقت آشکار را می‌پذیریم اما همواره در ارزیابی‌های خود محتاط هستیم و تا زمانی‌که بر روی همه مسائل توافق نشود، گویی درباره هیچ‌ موضوعی توافق نشده است. ما به این مرحله نزدیک شده‌ایم اما احتمالا به زمان بیشتری نیاز است.

اولیانوف روز گذشته نیز در پیامی در حساب توئیتری خود به تشریح دیدار خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پرداخته و نوشته بود: یک جلسه مفید دیگر با هیات آمریکایی حاضر در مذاکرات وین. ما با آقای رابرت مالی، فرستاده آمریکا در امور ایران در مورد سایر موضوعاتی که برای اجرای کامل توافق هسته‌ای نیاز به حل و فصل دارند، گفتگویی صریح داشتیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از فروردین ماه آغاز شده و اکنون پنجمین دور از این نشست در حال برگزاری است. همزمان با این نشست، مقامات آمریکایی بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی این کشور، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران می‌کنند؛ به تازگی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعایی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی از برداشتن گام متقابل در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای سخن گفته بود.