به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» این تیراندازی جمعه شب به وقت محلی در میامی رخ داد و پلیس بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه در محل حادثه حاضر شد. پلیس میامی از جراحت هفت تن در جریان این تیراندازی خبر داد. مجروحان این حادثه توسط نیروهای امنیتی به بیمارستان انتقال داده شدند.

 پلیس تاکنون به علت و جزئیات این حادثه مشکوک هیچ اشا‌ره‌ای نکرده است. شهر میامی در جنوب شرقی ایالت فلوریدا آمریکا واقع شده‌ و یک شهر توریستی است. بندر میامی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین بنادر در آمریکاست.

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده‌ بودند تیراندازی‌های بی‌هدف  در آمریکا طی ۱۲۴ روز نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. آمارها نشان می‌دهد که در ۱۲۴ روز نخست سال جاری میلادی، دست کم ۱۸۰ تیراندازی کور در آمریکا اتفاق افتاده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

 در روزهای گذشته نیز  یک فرد مسلح در یکی از ایستگاههای قطارهای باری در شهر «سن خوزه» ایالت کالیفرنیای آمریکا با شلیک گلوله به سمت افراد، موجب مرگ دست‌کم هشت نفر شد و تعدادی را نیز زخمی کرد.

بنابر گزارش شبکه «سی ان ان» در یکی از ایستگاههای قطارهای باری به سمت کارکنان راه‌آهن شهر سن خوزه شروع به تیراندازی کرد و دست‌کم هشت تن از همکاران خود را کشت و حداقل یک نفر را زخمی کرد.