« زیاد النخالة » دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه در سخنرانی خطاب به ملت فلسطین و مردم غزه گفت: «شما ملتی هستید که در صبر و پافشاری بر پایداری، نظیری بر روی زمین ندارید».

وی که در جشن پیروزی مقامت اسلامی فلسطین در غزه صحبت می‌کرد، گفت: «امروز، روز پیروزی ملتمان و روز پیروزی بر زندگی است که می‌خواستند به اجبار و با محاصره به ما تحمیل کنند».

النخاله با درود به شهدای جنبش جهاد اسلامی، گردان‌های القسام و ملت فلسطین گفت: «مقاومت ما تاکید دارد که اراده زنده مبارزه‌مان، بزرگترین چالش‌ها را با وجود محاصره از بین می‌برد».

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی افزود: «نبرد "سیف القدس" در اندک روزهایی همانند طوفانی برای امتی عمل کرد که فلسطین را رها کرده بود».

وی گفت: «تلاش خواهند کرد که توافق اسلو را به شکل جدید دیگری احیا کنند و تلاش خواهند کرد که ما را خلع سلاحمان کنند و این چیزی است که نیازمند هوشیاری است».

النخاله افزود: «ضروری است که این موضوع شفاف شود که همزیستی با این موجودیت جنایتکار غیرممکن بوده و التماس چیزی جز تحقیر به همراه نخواهد داشت».

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «نبرد "سیف القدس" برون‌رفتی ملی برای ملت فلسطین بود».

وی گفت: «فلسطین امروز به کانون توجه بین‌المللی تبدیل شده است و برای استفاده از این تغییر باید تکاپو داشته باشیم».

النخاله گفت: «از گروه‌های ملی که اقدام به همزیستی با رژیم صهیونیستی کردند می‌خواهیم که تجدید نظر کنند».

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: «بیایید بدون تردید به پروژه ملی واقعی خود برای یک کشور فلسطینی به پایتختی بیت المقدس بپردازیم».

وی گفت: «باید مراقب باشیم زیرا آمریکا، که با سلاح‌های آنها کشته می‌شویم ، در مورد بازسازی آنچه که با سلاح های آنها نابود شده صحبت می‌کند».

النخالة گفت: «امت ما قادر به پیشروی بیشتر به سوی فلسطین بوده و ایران الگویی برای همه در این زمینه است».

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: «از ملت بزرگ یمن تشکر می‌کنم چون به تمام جهان نشان داد که برادری واقعی چگونه است».

وی اضافه کرد: «ملت با مقاومت سرسختانه خود قدس را نزدیکتر کرد، پس اگر شما به قدس نزدیکتر بودید و از مقاومت حمایت می کردید چه می کردید؟»

النخالة گفت: «این دور از نبرد با صهیونیست‌ها هنوز به پایان نرسیده و ما در مواضع خود آماده هستیم. ما پس از ابتکار آتش بسی که از سوی مصر و قطر مطرح شده، به آتش بس پایبند خواهیم ماند ».

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «ما متعهد هستیم صرفنظر از فداکاری‌هایی که نیاز است، به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی پایبند باشیم تا از فلسطین بروند».

وی گفت: « تا زمانی که اشغالگری در سرزمین فلسطین وجود دارد، هیچ صلحی در منطقه و جهان نخواهد بود».

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه دو هفته پیش در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

با  اعلام آتش‌بس در حالی که تمامی رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.