یک روزنامه عبری زبان با اشاره به عملیات روز گذشته (یکشنبه) یک فلسطینی در کرانه باختری و شلیک به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی که موجب زخمی شدن سه تن از آن‌ها شد، نوشت که محافل امنیتی این رژیم از افزایش عملیات‌های مشابه در کرانه باختری به شدت نگران هستند.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، روزنامه معاریو به قلم «تل لیو» در گزارشی نوشت که پس از حوادث ورودی «باب العمود» در مسجدالاقصی و شلیک راکت از سمت منطقه غزه، سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند که امکان افزایش تنش در فلسطین و کرانه باختری همراه با تعویق زمان انتخابات پارلمانی بسیار بالاست.

سه نظامی صهیونیست روز گذشته در شمال کرانه باختری بر اثر تیراندازی یک جوان فلسطینی به شدت زخمی و روانه بیمارستان شدند. ارتش اسرائیل نیز امروز فرایند افزایش تدابیر امنیتی و حضور نظامی در کرانه باختری را آغاز کرد و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ادعای مقابله با عملیات‌کنندگان فلسطینی، گفت: «با توجه به ارزیابی‌های عملیاتی ما از وضعیت، نظامیان بیشتری به جوخه یهودا و سامریه (کرانه باختری) اعزام می‌شوند».

روزنامه معاریو در ادامه نوشت که طبق پیش‌بینی سازمان‌های امنیتی رژیم اسرائیل، جنبش مقاومت حماس تلاش بیشتری برای کشاندن عملیات‌ها از غزه به کرانه باختری و قدس انجام خواهد داد و فرماندهان ارتش تلاش یک زن ۶۰ ساله در «غوش عتصیون» در روز گذشته برای حمله با سلاح سرد به سمت مأموران صهیونیستی را نشانه واضحی از امکان بالای افزایش تنش در کرانه باختری می‌دانند. 

طبق این گزارش عملیات تیراندازی در جنوب شهر نابلس نیز نشان از عملیات‌های پیچیده‌ای دارد که باید گفت یا در پشت صحنه سازمان‌هایی هستند که گروههای محلی را برای انجام عملیات حمایت می‌کنند یا فعالان فلسطینی در کرانه باختری عضو یکی از گروههای مقاومت شده‌اند. از این رو در اکثر اوقات زمانی که چنین عملیات‌هایی که با موفقیت صورت می‌گیرد، مشوقی برای انجام عملیات‌های مشابه می‌شود.

به نوشته روزنامه معاریو، از این رو در روزهای آتی باید شاهد عملیات مشترک ارتش و سازمان اطلاعات اسرائیل برای دستگیری عامل تیراندازی و دستگیری‌های گسترده برای کسب اطلاعات از وی باشیم. ارتش صهیونیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا مانع انجام عملیات مشابه دیگری شود و با توجه به تعویق زمان انتخابات، مناسبت‌های مختلف در ماه رمضان، درگیری در قدس و در منطقه «الشیخ جراح» و عملیات روز گذشته، امکان افزایش تنش در صحنه میدانی بسیار زیاد است.

«یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز در یادداشتی نوشته است که بزرگترین چالش کنونی ارتش رژیم صهیونیستی ممانعت از تبدیل عملیات‌های انفرادی به درگیری همه جانبه است.

روزنامه «هاآرتص» نیز با نوشته است که دو هفته پیش‌رو به دلایل سیاسی و عقیدتی برای اسرائیل بسیار پرتنش خواهد بود و از یک سو شب‌های قدر و روز النکبه [فاجعه اشغال فلسطین] در پایان ماه رمضان و از سوی دیگر جشن یهودی شاووعوت، همگی نزدیک است.

روز شنبه نیز «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی طی یادداشتی در روزنامه جروزالم پست، هشدار داد که حملات صهیونیست‌ها، واکنش فلسطینیان و همچنین انتفاضه جدیدی را در پی خواهد داشت.

از زمان شروع ماه رمضان، نظامیان رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسم‌های مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. طی یک هفته اخیر قدس صحنه تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی بود که با تحصن در صحن باب العامود مسجد الاقصی بر مخالفت خود با استقرار نظامیان صهیونیستی در آنجا و توطئه‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی تاکید دارند.