سانحه هوایی در «آرکانزاس غربی» در آمریکا و سقوط یک فروند هواپیمای سبک، چهار کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک فروند هواپیمای «پایپر-۴۶» با چهار خدمه که از فرودگاه «ماسکوجی» در اوکلاهاما عازم شمال فلوریدا بود دچار مشکل شد. به گزارش اداره هوانوردی آمریکا، این هواپیما  در ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی فلوریدا رادار خود را از دست داد و سقوط کرد. ساکنان محلی با سر و صدای ناشی از سقوط این هواپیما متوجه حادثه یاد شده شدند.

به دنبال این حادثه تیم جستجو و امداد اعزم محل حادثه شد، اما هیچکدام از خدمه این پرواز در این سانحه زنده نماندند. پایپر پی‌ای-۴۶ یک هواپیمای سبک ساخت شرکت «پایپر ایرکرافت» است.

اخیرا نیز  منابع خبری از آتش گرفتن یک فروند هواپیمای «گلوب مسترسی-17» نیروی هوایی آمریکا خبر دادند.  یک فروند بوئینگ سی17 گلوب مستر نیروی هوایی آمریکا با شماره پرواز 100223 متعلق به پایگاه هوایی «مایلدنهال»  بلافاصله هنگام فرود در پایگاه هوایی چارلستون در باند فرودگاه آتش گرفت.

مقام‌های پایگاه چارلستون مدعی شدند که در جریان این شخصی حادثه آسیب ندید. تصاویر مختلف به اشتراک گذاشته شده از این حادثه حکایت از آسیب جدی دیدن این هواپیما دارد.  به دنبال این حادثه تیم اورژانس بلافصله عازم باند فرودگاه چارلستن شد. در حالیکه مقام‌های آمریکایی چندان به علت این سانحه اشاره نکرده اند، اما برخی گزارش‌ها حاکیست که گرمای بیش از حد ترمزها عامل این حادثه شده است.

بوئینگ گلوب مستر سی-17 یک هواپیمای بزرگ حمل و نقل نظامی است که برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است. این هوپیمای غول پیکر معمولا مأموریت‌های تاکتیکی و راهبردی را برای حمل و نقل هوایی، نیرو و محموله در سراسر جهان انجام می‌دهد.