« مارتین گریفیتس » فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن امروز یکشنبه در مقر وزارت خارجه مصر با « سامح شکری » وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که شکری بر موضع قاطع این کشور در حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر بحران یمن به منظور پایان دادن به بحران انسانی در این کشور و برقراری امنیت و ثبات در آن تأکید کرد و در این خصوص اجرای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس، نتایج گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۲۱۶ را مورد اشاره قرار داد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، وزیر خارجه مصر همچنین بر موضع ثابت این کشور در حمایت از مشروعیت فعلی در یمن (دولت مستعفی منصور هادی)، وحدت یمن و استقلال و سلامت ارضی آن تأکید کرد و گفت که امنیت و ثبات یمن اهمیت زیادی برای امنیت ملی مصر و امنیت کل منطقه دارد همچنانکه امنیت و آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب از اهمیت ویژه برای امنیت ملی مصر برخوردار است.

شکری همچنین گفت که مصر حملات ارتش یمن به اراضی عربستان سعودی را محکوم و از طرح ابتکاری عربستان برای حل بحران یمن استقبال می‌کند.

گریفیتس نیز آخرین تحولات یمن و دیدگاه خود درباره آینده این کشور و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس و ازسرگیری روند سیاسی با هدف دستیابی به راه‌حل فراگیر بحران یمن را تشریح کرد و از ایفای نقش مصر برای کمک به حل سیاسی بحران یمن و حمایت مستمر از ملت این کشور قدردانی کرد.