برخی منابع خاص مصری گفتند که یک هیأت عالی‌رتبه امنیتی مصر بزودی به فلسطین اشغالی و نوار غزه سفر می‌کند و قرار است با مسئولان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها، دیدار کند.

این منابع گفتند که روز جمعه (دیروز) به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، «تور وینسلان» فرستاده سازمان ملل در غرب آسیا در تماس تلفنی با سرتیپ «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر، خواستار مداخله مصر برای اعمال فشار بر گروه‌های فلسطینی جهت جلوگیری از پاسخ آن‌ها به این حملات شدند.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، وینسلان همچنین با مسئولان قطر به منظور اعمال فشار بر حماس جهت کنترل اوضاع تماس برقرار کرد.

در همین ارتباط مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر از استمرار تصمیم مربوط به بازگشایی گذرگاه مرزی رفح با هدف کاهش مشکلات ساکنان نوار غزه با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر دادند و گفتند که طی روزهای آینده محموله کمک‌های درمانی اعطای الأزهر مصر به نوار غزه نیز به این منطقه ارسال خواهد شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه چند پایگاه و نقاطی از نوار غزه را هدف حمله هوایی خود قرار دادند. بر اساس این گزارش هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی یک پایگاه و زمین زراعی در شرق حی التفاح واقع در شرق شهر غزه را با سه موشک هدف قرار داده و همچنین دو موشک نیز به سمت شمال شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه شلیک کردند که باعث آتش‌ سوزی در آن شد.