« مصطفی الکاظمی »، نخست وزیر عراق گفت که در سفر به امارات عربی متحده ، توسعه روابط و همکار‌ی‌های دوجانبه را بررسی کرده است.

کاظمی امروز یکشنبه بعد از دیدار با «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی در امارات در توییتی، سفر اخیر خود به این کشور را در ادامه «تکمیل روش دولت [متبوعش] در تقویت روابط عراق با جهان و همسایگان و منطقه عربی بر اساس منافع مشترک» دانست و گفت به همراه هیأتی عراقی در  این سفر، بسیاری از پرونده‌هایی را که در توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌‌های فیما بین بغداد و ابوظبی نقش داشته، بررسی کرده است.

دفتر نخست وزیری عراق نیز بعد از این دیدار بیانیه‌‌ای را منتشر کرد که در آن آمده، طرفین در نشست گسترده‌ای که داشتند، خواستار تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری، انرژی، تجارت، حمل و نقل، خدمات و بخش‌های دیگر شدند.

نخست وزیر عراق امروز طی نشستی که با شرکت‌ها و تجار اماراتی گفت که عراق شرایط سخت و پیچیده‌‌ای پشت سر گذاشته و همین مسئله باعث شده است که پیشرفت و توسعه خدمات در این کشور به تأخیر بیفتد.

کاظمی گفت که دولت عراق در بخش مالی، اقتصادی و توسعه «اقدامات جسورانه‌ای» اتخاذ کرده و «درهای عراق به روی شرکت‌های اماراتی، کارآفرینان و تجار امارات باز است و تلاش‌هایی را کرده تا بروکراسی و موانع‌زدایی در برابر شرکت‌ها کاسته شود».

ولی‌عهد ابوظبی نیز بعد از دیدار با نخست وزیر عراق در توییتی نوشت که دو ظرف در دیدارهای دوجانبه به تبادل آراء پیرامون تحولات عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته‌اند.

نخست وزیر عراق هفته پیش نیز به عربستان سعودی سفر و با مقامات این کشور از جمله محمد بن سلمان، ولی ‌عهد دیدار کرده است.