فیصل بن فرحان در نشست مجازی بروکسل درباره سوریه ، بدون ذکر هیچ دلیل و مستندی خواستار توقف تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای تغییر ترکیب جمعیتی در سوریه شد.

در حالی که حضور ایران در سوریه به دعوت رسمی دولت قانونی این کشور انجام گرفته است ، دولت سعودی با آغاز بحران سوریه با همکاری کشورهای غربی و برخی دیگر از حکام عرب ضمن تامین مالی گروههای تروریستی و گرد آوردن آنها از اقصی نقاط جهان ، تلاش داشت دولت رسمی و قانونی این کشور را با استفاده از این افراد خارجی سرنگون و دولت مورد نظر خود را بر سر کار آورد.

شاهزاده سعودی بدون توجه به این پیشینه کشورش در جنگ سوریه ، طی اظهاراتی در نشست بروکسل که دیروز (سه شنبه ) به صورت مجازی برگزار شد، بر حمایت عربستان سعودی از تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حلی تاکید کرد که امنیت مردم سوریه را تضمین کرده و از آنان در مقابل سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامیان فرقه‌ای که مانع رسیدن به یک توافق واقعی می‌شوند، محافظت کند.

دولت عربستان پس از پیروزی های ارتش سوریه بر گروههای تروریستی و تکفیری و در آستانه شکست کامل این گروهها در سوریه ، تلاش های وسیعی برای نزدیک  کردن خود به دمشق به عمل آورده است.