وزارت خارجه اردن اقدام کوزوو در افتتاح سفارت در قدس اشغالی را محکوم و آن را «فاقد اعتبار» خواند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وزارت خارجه اردن دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «این اقدام  نقض آشکار حقوق بین الملل و تصمیمات بین المللی است. هرگونه اقدام یا تصمیم با هدف تغییر وضعیت موجود در قدس فاقد اعتبار و نامشروع است».

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «صلح عادلانه و همه جانبه فقط از طریق راه حل دو دولتی  و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷، با پایتختی بیت المقدس شرقی امکان پذیر خواهد بود».

وزارت امور خارجه کوزوو روز یکشنبه اعلام کرد سفارت خود را به طور رسمی در قدس اشغالی افتتاح کرده است.در بیانیه کوزوو آمده است که این اقدام پس از برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل در اول فوریه انجام شده است.

این در حالی است که «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس، اعلام خبر افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد. قاسم تأکید کرد که اعلام این مسئله، «نقض فاحش تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و منشورهای انسانی و جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری «سما» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، تصمیم کوزوو معلول عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است.

اردن در روزهای گذشته مجوز عبور هواپیمای حامل نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقصد ابوظبی را  صادر نکرد.

پیشتر، منابع صهیونیستی درباره علت لغو سفر ولی‌عهد اردن گزارش داده بودند که مقامات این رژیم به ولی‌عهد اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند؛ آن هم به این بهانه که تعداد محافظان همراه ولی‌عهد بیش از تعداد مورد توافق بوده است.