« بنی گانتز » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اقدامات اخیر « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر این رژیم را برای امنیت اسرائیل مضر توصیف کرد.

وی با اشاره به دستور نتانیاهو برای ممانعت از سفر ولیعهد اردن به قدس برای حضور در مسجدالاقصی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : «اقدامات وی نقض توافقنامه‌های سیاسی بوده و تلاشی برای دور زدن سیستم سیاست خارجی و تضعیف سیستم تصمیم‌سازی در اسرائیل است.»

گانتز با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری‌ها را بدون رایزنی با اعضای کلیدی کابینه اتخاذ می‌کند، اضافه کرد: «تصمیمات نتانیاهو بر اساس حفاظت از منافع خود و نه اسرائیل است».

پس از انتشار اخباری درباره جلوگیری از ورود ولی‌عهد اردن به مسجد الاقصی و همزمانی این اقدام با لغو سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن درباره علت لغو سفر نتانیاهو رسماً توضیح داد.

نتانیاهو قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته با سفر به امارات متحده عربی با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی دیدار کند.

نتانیاهو امیدوار بود که با انجام سفر به ابوظبی و دیدار با بن زاید به عنوان ابزاری برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ۲۳ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰) در فلسطین اشغالی استفاده کند.

وزیر خارجه اردن گفت: ولی‌عهد ‌می‌خواست برای ادای نماز در شب معراج به مسجد الاقصی برود. هماهنگی‌ها را با اسرائیل انجام دادیم. در لحظه پایانی اسرائیل از توافق عقب نشست و تلاش کرد اقداماتی را تحمیل کند که باعث محدودیت بیشتر اهالی قدس در آن شب مقدس شود. ولی‌عهد تصمیم گرفت این سفر را پیش نبرند.

تا قبل از اظهارنظر مقام‌های اردنی، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌ها ادعا کرده بودند که کسالت همسر نتانیاهو از ناحیه آپاندیس، عامل تعلیق سفر او به ابوظبی بود.