یک منبع عراقی گفت که هواپیماهای جنگی ترکیه امروز برای دومین روز متوالی مناطقی از روستاهای رشافا و سرکلی و کوه کورزار در ناحیه شیلادزی واقع در منطقه العمادیه را بمباران کردند.

وبگاه «المعلومه» به نقل از این منبع گزارش کرد که هواپیماهای جنگی ترکیه به مدت بیش از سه ساعت در مناطق مختلف استان دهوک در حال پرواز بودند و در این حملات مساحت زیادی از زمین‌های زراعی دچار حریق شده و ده‌ها شهروند نیز دچار رعب و وحشت شده و خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

چند روز پیش نیز نظامیان ترکیه مناطقی از کوه کاره در استان دهوک را هدف قرار دادند و به گفته منابع امنیتی هدف از این حملات پیشروی نظامیان ترکیه به سمت سنجار است.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیروهای عراقی در این منطقه، پ.ک.ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص حمله ترکیه به سنجار و اشغال آن به بهانه مقابله با پ.ک.ک منتشر می‌شود. انتشار اخباری درباره قصد آنکارا برای حمله به سنجار با واکنش شدید جنبش النجباء و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز همراه شد و آنها خواستار پاسخ قاطع بغداد به این امر شدند.