خبرگزاری رویترز در گزارشی از رسوایی در معاملات ماسک در کشور آلمان خبر داد و اعلام کرد ۳ نماینده از حزب «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور، استعفای خود را ارائه کرده‌اند.

بنابر اعلام این خبرگزاری یک مقام محافظه‌کار از آلمان روز پنج‌شنبه هفته گذشته به‌دلیل رسوایی مرتبط با خرید ماسک صورت استعفا داده است. او سومین قانونگذاری بود که در مدت یک هفته استعفای خود را ارائه کرده است. این مسئله ضربه‌ای برای حزب مرکل پیش از انتخابات منطقه‌ای در روز یک‌شنبه خواهد بود.

رسوایی ماسک در این کشور و خشم ناشی از آن ناامیدی از حزب محافظه‌کار این کشور را به همراه داشته است. همچنین گفته می‌شود در ایالت‌های «بادن-وورتمبرگ و راینلاند-فالتس» حمایت از این حزب کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

پس از وارد شدن اتهاماتی درباره رسوایی معاملات ماسک صورت، بر «مارک هاپتمن» نماینده ایالت شرقی تورینگن، دفتر او روز پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد این مقام آلمانی از مقام خود در پارلمان این کشور کناره‌گیری خواهد کرد.

نشریه «دی ولت» از هاپتمن در این باره پرسید «آیا برای حوزه انتخابی خود قراردادی در زمینه ماسک منعقد کرده است؟»

این مقام آلمانی اذعان داشت «به انعقاد قرارداد کمک کرده، اما وجهی بابت آن دریافت نکرده است.»

پیش‌تر «نیکولاس لوبل» نماینده حزب اتحاد دموکرات مسیحی، و «گئورگ نوسلین» نماینده محافظه‌کار از ایالت باواریا، نیز استعفای خود را ارائه کرده بودند.

رئیس‌جمهور آلمان در واکنش به رسوایی معاملات ماسک صورت آن را «شرم‌آور» دانست و گفت ضربه‌ای بزرگ به انتخابات وارد خواهد کرد.