هزاران معترض به تداوم محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌های وین، پایتخت اتریش آمدند که چند مورد درگیری و بازداشت را به همراه داشت.

روزنامه «کرون» (Krone) اتریش گزارش داد حدود ۱۵ هزار نفر در تجمعات روز شنبه شرکت کردند و با در دست گرفتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «کورتز باید برود»، خواستار کناره‌گیری صدراعظم این کشور شدند.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، این تجمعات به درخواست حزب راستگرای «آزادی» اتریش برگزار شد و در میان معترضان «هربرت کیکل» وزیر کشور سابق اتریش سخنرانی و این محدودیت‌ها را «دیوانگی» خواند.

به گزارش روزنامه اتریشی، یکی از رهبران اعتراضات بازداشت شد و چند تن دیگر از معترضان بعد از امتناع از پراکنده شدن در پایان تظاهرات به دلیل نقض قوانین نظم عمومی و مقررارت کرونایی بازداشت شدند.

در هفته‌های اخیر رشته اعتراضاتی علیه محدودیت‌ها در اتریش برگزار شده است. این کشور تاکنون ۴۷۲ هزار و ۸۷۱ مورد ابتلا و ۸ هزار و ۶۴ مورد فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده است.

در هفته‌های گذشته افزایش موارد ابتلا در اتریش گزارش شده و مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند نوع انگلیسی کرونا که تصور می‌شود قدرت انتقال بیشتری داشته باشد، در این کشور پخش شده است.