«ای ژان کارول» نویسنده و روزنامه‌نگاری که ترامپ را به تجاوز متهم کرده، امیدوار است تلاش وکلایش برای کشاندن « دونالد ترامپ » به دادگاه در ارتباط با سوءرفتار جنسی وی نتیجه بدهد و این اتفاق در سال میلادی جاری رخ دهد.

او این دادخواست را در نوامبر سال ۲۰۱۹ بعد از آن مطرح کرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا منکر آزار جنسی وی در میانه دهه ۱۹۹۰ میلادی در فروشگاهی در منهتن شد. ترامپ مدعی شد که هرگز کارول را نمی‌شناسد و او را به دروغ گویی برای بالا بردن فروش کتابش متهم کرد.

کارول در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: به امید لحظه‌ای زندگی می‌کنم که وارد اتاق شوم و روبروی او بنشینم. هر روز به این فکر می‌کنم.

به نوشته رویترز، پرونده‌های اینچنینی با توجه به عدم حضور ترامپ در قدرت می‌تواند با سرعت بیشتری پیگیری شود. وکلای ترامپ هنگام حضور او در کاخ سفید، این پرونده را با این بهانه که وظایف فشرده رئیس‌جمهور امکان پاسخگویی وی به دعاوی مدنی را غیرممکن می‌کند، آن را به تاخیر انداختند.

«جنیفر راجرز» دادستان سابق فدرال و استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک در این خصوص گفت: تنها مانع پیگیری دادخواست‌های مدنی، رئیس‌جمهور بودن او بود. فکر می‌کنم در میان قضات این حس وجود دارد که وقت آن است که در خصوص این پرونده‌ها اقدام شود.

وکیل ترامپ و یک نماینده دیگر رئیس‌جمهور سابق آمریکا حاضر به اظهارنظر در این خصوص به درخواست رویترز نشدند.

«سامر زرووس» یکی دیگر از زنانی است که پیشتر در یک برنامه تلویزیونی ترامپ حضور داشت و در سال ۲۰۱۶ وی را به سوء‌رفتار جنسی متهم کرد؛ ترامپ این بار هم اتهامات را رد و این زن را به دروغگویی متهم کرد.

این زن سپس در سال ۲۰۱۷ از ترامپ شکایت کرد. وی در آن زمان گفت که به عنوان رئیس جمهور از پرونده‌هایی که در دادگاه‌های ایالتی علیه‌اش مطرح می‌شود مصون است. وکلای ترامپ در دادگاه نیویورک درخواست تجدیدنظر کردند و این پرونده همچنان در جریان است. این زن در ماه فوریه از این دادگاه خواست حالا که دیگر ترامپ رئیس‌جمهور نیست رسیدگی به این پرونده را از سر بگیرد.

علاوه بر این دو پرونده، ده‌ها زن دیگر به شکل علنی ترامپ را به آزار جنسی در سال‌های قبل از ریاست‌جمهوری او متهم کرده‌اند. دونالد ترامپ همه این موارد را رد کرده و مدعی شده با انگیزه سیاسی بوده است.

در ماه سپتامبر، بعد از چند تلاش ناموفق از سوی وکلای ترامپ برای رد یا تاخیر در پرونده کارول، مقامات وزارت دادگستری آمریکا تحت دولت ترامپ در اقدامی غیرمعمول خواستار جایگزین شدن دولت به جای ترامپ به عنوان متهم شدند. وکلای وزارت دادگستری مدعی شدند که ترامپ طبق قانون فدرال در برابر دادخواست‌های مدنی هنگام تصدی منصب دولتی مصون است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا مقامات وزارت دادگستری آمریکا در دولت «جو بایدن» هم به دفاع از ترامپ ادامه خواهد داد یا خیر؛ اما اگر در دادگاه تجدیدنظر حکم قبلی علیه وی تایید شود، ترامپ باید پاسخگوی این پرونده باشد و راه برای بررسی پرونده‌های دیگر علیه او باز می‌شود.