نیروی دریایی فرانسه در راستای سیاست اعمال فشار بر کره شمالی به نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای چین شرقی می‌پیوندد.

خبرگزاری ژاپنی «کیودو» به نقل از وزارت دفاع ژاپن نوشت که یک ناو فرانسوی  برای انجام فعالیت تجسسی و پایش در دریای چین شرقی اوائل مارس(اسفند)  به نیروی دریایی آمریکا مستقر در این منطقه می‌پیوندد.  این اقدام نیروی دریایی فرانسه در راستای تلاش‌های بین‌المللی  برای توقف انتقال  کشتی به کشتی کالا از سوی کره شمالی است که آمریکا مدعی است نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد است.

به گفته وزارت دفاع ژاپن از سال 2019 به این سو این دومین بار است که فرانسه مبادرت به چینین اقدامی می‌کند. این اقدام با استقبال ژاپن مواجه شده است.

 فرانسه قصد دارد همچنین کشتی آبی خاکی «تونروی» خود را در سال جاری در ژاپن مستقر کند. این در حالی است که انگلیس نیز اعلام کرده که قصد دارد ناو هواپیمابر «کویین الیزابت» خود همراه با ناوگروه خود را عازم شرق آسیا کند.

این در حالی است که رسانه‌ها  از برگزاری مجدد رزمایش آمریکا و کره جنوبی دو دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شبیه‌سازی نبرد محتمل با کره شمالی خبر دادند.  وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نوشت که آمریکا و کره جنوبی در حالی قصد از سرگیری برگزاری رزمایش  باهم را دارند که این تمرین‌های نظامی به دلیل مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کره شمالی و بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود.

 روزنامه «کره هرالد» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت، این رزمایش 9 روزه که قرار است اواسط ماه مارس برگزار شود شبیه‌سازی عملیات رزمی علیه کره شمالی است و این نخستین رزمایش آمریکا با کره جنوبی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.