هشدار تند « سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا درباره احتمال تحریم مسکو، واکنش وزارت خارجه آلمان را در پی داشت.

وزیر خارجه روسیه روز جمعه (امروز) به سخنان سه شنبه هفته جاری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو موضع‌گیری کرد و در آن به اروپایی‌ها هشدار داد.

سرگئی لاوروف هشدار داد، در صورت اعمال تحریم‌های جدید روسیه و ایجاد خطرات برای بخش‌های مهم اقتصاد این کشور، مسکو آماده قطع روابط با اتحادیه اروپا است.

به گزارش رویترز، به فاصله چند ساعت بعد از این سخنان وزیر خارجه روسیه و هشدار او درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آلمان اولین واکنش کشورهای عضو این اتحادیه را نشان داد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد،  سخنان سرگئی لاوروف درباره قطع روابط مسکو با اتحادیه اروپا مایه نگرانی است.

این وزارتخانه همچنین در انتقاد از صحبت‌های وزیر خارجه روسیه، اظهارات روز جمعه وی را «ناامیدکننده» توصیف کرد.

واکنش آلمان به سخنان لاوروف در شرایطی مطرح شده که روابط میان روسیه و کشورهای اروپایی در نتیجه اخراج چند دیپلمات اروپایی از مسکو به دلیل مشارکت در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از «الکسی ناوالنی» چهره غربگرای مخالف روسیه، همچنان متشنج است.

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنرانی روز سه شنبه در پارلمان اروپا از احتمال اعمال تحریم‌های تازه ضد روسیه خبر داده بود.