«عیران لیرمان» سرهنگ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی و نائب رئیس مرکز پژوهش‌های «قدس» نوشت که منافع این رژیم و آمریکا در این است که نیروهای دولت صنعاء نباید بر کل یا بخش گسترده‌ای از یمن مسلط شوند.

او در این مقاله نوشت که نباید مسائل بشردوستانه در یمن موجب شود تا رژیم اسرائیل و آمریکا به خطرات راهبردی پیروزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای این دو رژیم بی توجه باشند.

او تأکید کرد که تل آویو باید به طور مستقیم یا غیر مستقیم به عنوان بخشی از فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به ائتلاف سعودی کمک کرده و مشورت بدهد و نوشت که حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به خاک عربستان باید از حیث تاکتیک و استراتژی و ایدئولوژی محل نگرانی است.

«عیران لیرمان» افزود: «سعودی‌ها و اماراتی‌ها وارد مناقشه چگونگی مدیریت این جنگ خواهند شد و در این میان اسرائیل می‌تواند از توانایی خود برای انتقال اطلاعات امنیتی و ارسال مهمات نقطه‌زن بهره ببرد و لازم است تا یک عزم مشترک برای کسب پیروزی در جنگ وجود داشته باشد، یا حداقل اگر طرفین به سمت راه‌حل دیپلماتیک رفتند، نتیجه نباید به معنای پیروزی ایران تمام شود.»

این سرهنگ بازنشسته ارتش صهیونیستی با تقدیر از مواضع فرانسه در قبال برنامه هسته‌ای ایران، نوشت که حمایت آمریکا از همپیمانان سنتی و اراده جدید برای مقابله با ایران باید جزئی از معادله منطقه‌ای واشنگتن باشد و دولت بایدن باید از شدت تصمیماتی که موجب تضعیف همپیمانانش می‌شود خودداری کند.

او پیروزی انصارالله یمن را یک خطر جدی برای دریای سرخ دانست و نوشت که «حوثی‌ها» هیچ وقت دشمنی خود را با رژیم صهیونیستی مخفی نکرده‌اند.

در این راستا «حمزه الحسن» معارض عربستانی و عضو هیأت رهبری جنبش «خلاص» در صفحه توئیتر خود به تأثیرات پایان جنگ یمن بر منطقه و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: «شکست سعودی در یمن موجب نزدیکی بیشتر ریاض و تل آویو می‌شود و در حالی که موقعیت دو رژیم تضعیف شده، نقش ایران و ترکیه افزایش می‌یابد و بعید نیست که با این شکست، دولت سعودی از نقش‌آفرینی در منطقه بازمانده و درگیر مسائل داخلی خود شود.»