«محمد اقبال سعید» والی کنر اعلام کرد که ارتش پاکستان در ادامه حملات راکتی به شرق افغانستان 50 راکت را به بخش‌های مختلف شهرستان «شلتن» شلیک کرده است.

وی با اعلام این که در این حملات منازل مسکونی و اموال غیرنظامیان تخریب شده است اما درباره تلفات جانی ساکنان محلی جزئیاتی ارائه نکرد.

والی کنر همچنین این حملات را مغایر حُسن همجواری و اصول بین‌المللی خواند و خواستار توقف آن شد.

این نخستین حمله راکتی ارتش پاکستان به خاک افغانستان محسوب نمی‌شود، حملات راکتی ارتش پاکستان در حدود یک دهه اخیر به معضل بزرگی برای مردم در ولایت‌های شرقی افغانستان تبدیل شده است.

این در حالی است که تلاش‌های دیپلماتیک افغانستان و حتی شکایت این کشور به سازمان ملل نیز در راستای توقف حملات راکتی پاکستان تا کنون موثر واقع نشده است.

در سال های اخیر چندین توافقنامه امنیتی برای هماهنگی در عملیات‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان به امضا رسیده است اما حتی این توافقنامه‌ها نیز در توقف حملات راکتی پاکستان به اهداف غیرنظامی در افغانستان کارساز واقع نشده است.

کارشناسان معتقدند که ارتش پاکستان با انجام حملات راکتی به شهرستان‌های مرزی در شرق افغانستان مردم را کوچ داده و زمینه استقرار برخی گروه تروریستی از جمله داعش را در این مناطق فراهم می‌کند.