در ادامه تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بر سر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها در جنوب شرق آسیا، یک ناو هواپیمابر  آمریکا در پایگاه نظامی این کشور در گوآم مستقر شد.

«لوکاس تاملینسون» خبرنگار فاکس نیوز در امور پنتاگون، روز دوشنبه (امروز) در پیامی توییتری خبر داد که ناوهواپیمابر تئودور روزولت آمریکا بعد از انجام ماموریت اخیرش در دریای چین جنوبی، در ساحل جزیره گوآم لنگر انداخت.

انتشار خبر استقرار این ناو هواپیمابر آمریکایی در پایگاه نظامی واشنگتن جزیره گوآم مستقر در اقیانوس آرام در شرایطی انجام شده که روز شنبه هفته جاری ارتش آمریکا از استقرار چهار فروند بمب‌افکن‌ راهبردی «بی-52» در گوآم خبر داد.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا، بازگشت بی-۵۲ به گوآم که بعد از سه سال غیبت آنها در این جزیره انجام شده، برای مشارکت در ماموریت‌ها به منظور «بازدارندگی» در برابر چین انجام شده است.

تئودور روزولت در حالی در ساحل گوآم لنگر انداخته که آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز و ضد چینی  این ناوهواپیمابر را به دریای جنوبی چین فرستاده بود.

طبق ادعای واشنگتن، بمب‌افکن‌های چین به دنبال استقرار تئودور روزولت در دریای چین جنوبی، حمله به این ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین را شبیه‌سازی کرده‌اند