رسانه عراقی و سعودی از هدف قرار  گرفتن یک کاروان نظامی لجستیک ائتلاف آمریکا در عراق خبر دادند.

بر اساس گزارش شبکه العربیه و الحدث، کاروان مذکور حین عبور در یکی از جاده‌های سامراء واقع در شمال بغداد هدف قرار گرفته است. این رسانه‌ها به جزئیات و نحوه هدف قرار گرفتن این کاروان اشاره‌ای نکرده‌اند.

کانال تلگرامی «صابرین» عراق نیز با تأیید این خبر نوشت که کاروان متعلق به نظامیان آمریکا بوده و در استان سامراء هدف قرار گرفته است.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بارها به صورت هفتگی و احیانا روزانه هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

 بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان این کشور با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند که به‌دنبال آن، حملات گروه‌های مقاومت علیه این نیروهای آمریکایی که اشغالگر تلقی می‌شوند، افزایش یافته است.