«حسین مقبولی» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی گفت که تصمیم آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن   یک پیام برای جهانیان داشت و آن این است که آمریکا به دنبال صلح در یمن نیست.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المسیرة» تصریح کرد که این تصمیم آمریکا بر رنج مردم یمن، حتی آنهایی را که در مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی - اماراتی به سر می‌برند، خواهد افزود.

مقبولی ادامه داد: این تصمیم آمریکا که برای تخریب وجهه انصارالله اتخاذ شده، با مخالفت ۱۹۰ سازمان بین‌المللی همراه شد و تنها رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات و آل خلیفه در بحرین آن را تایید کردند.

«محمود الجنید» دیگر معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی گفت: ترامپ و دولت آن، این تصمیم را برای ایجاد اخلال در روند صلح در یمن اتخاذ کرد و این امر بیانگر آن است که آمریکا به دنبال ایجاد هرج و مرج و آشوب و خونریزی در یمن است.

«محمد الدیلمی» وزیر دادگستری یمن نیز گفت که آنچه علیه انصارالله تاثیر بگذارد بر دولت نجات ملی و به طور کلی بر مردم یمن تاثیر می‌گذارد. این تصمیم دولت آمریکا تلاش برای به هم ریختن اوضاع سیاسی یمن است.

وی افزود که تروریست خواندن انصارالله از سوی آمریکا تاکیدی بر درست بودن راه این جنبش در مقابله با تجاوز صورت گرفته به یمن تحت نظارت آمریکا است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه پیش (۱۹ ژانویه)، جنبش انصارالله یمن را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین سه تن از رهبران جنبش مقاومت انصارالله «عبدالله یحیی الحکیم»، «عبدالمالک بدرالدین الحوثی» و «عبدالخالق الحوثی» تحت عنوان «تروریست» تحت تحریم قرار گرفتند؛ جنبشی که شش سال است مقابل جنگ سعودی-آمریکایی ایستاده و از مردم حمایت می‌کند.

در همین ارتباط، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله، یمنی‌ها را به مشارکت در تظاهرات گسترده در دوشنبه هفته آینده ۲۵ ژانویه برابر با ششم بهمن فراخواند.