رئیس جمهور کوبا روز شنبه با محکومیت جهانی اقدام دولت کنونی آمریکا در گنجاندن نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم اشاره کرد و نوشت، « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا  با دروغ‌های بیشتر خود را بیش از قبل رد صلاحیت کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا  در توییتی نوشت: «جهان اتهامات ایالات متحده علیه کوبا را "بی اساس" توصیف کرد.»

وی در این توییت مقاله منتشر شده در روزنامه کوبایی «گرانما» در مورد حمایت جنبش عدم تعهد (NAM)  از کوبا پس از آنکه دولت آمریکا کوبا را در فهرست حامیان مالی تروریسم  قرار داد، اشاره کرد.

جنبش عدم تعهد که متشکل از 120 کشور است، اقدام اخیر واشنگتن را غیرموجه توصیف و محکوم کرد. این گروه همچنین از دولت جدید آمریکا خواسته اقدامات لازم را برای رد تحریم‌های بی اساس علیه کوبا و حرکت در جهت عادی سازی روابط دوجانبه انجام دهد.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، دولت آمریکا مواضع تندی علیه کوبا اتخاذ کرد و بار دیگر به تشدید فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید نظامی علیه کوبا روی آورد.  در همین راستا، وزارت خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نام کوبا را به دلیل آنچه حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین‌المللی و پناه دادن به تروریست‌ها خوانده بود، مجددا به فهرست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرده است.

رئیس جمهور کوبا در روزهای گذشته نیز با انتقاد از قرار گرفتن نام کشورش از سوی آمریکا در فهرست حامیان تروریسم گفت، این اقدام معیارهای دوگانه آمریکا را نشان می‌دهد.