وخامت اوضاع پایتخت انگلیس به سبب شیوع گسترده کرونا و خارج شدن آن از کنترل نه تنها نگرانی‌ها از فروپاشی بخش بهداشت و درمان این کشور بخصوص در لندن را افزایش داده است بلکه مقامات این کشور را به فکر استفاده از ظرفیت بخش‌های دیگر مثل ارتش برای مقابله با این ویروس انداخته است.

مقامات انگلیس از بیم فروپاشی بخش بهداشت و درمان این کشور در لندن پایتخت آن حالت فوق العاده اعلام کردند.

نور شعیتو، گزارشگر شبکه با اشاره به این که بیمارستان‌های لندن پس از خارج شدن ویروس کرونا از کنترل و پر شدن بخش اعظم ظرفیت پذیرش آنها، در آستانه فروپاشی قرار گرفته اند، افزود: نگرانی از فروپاشی بخش بهداشت و درمان این کشور قبل از واکسینه کردن میلیون‌ها تن از شهروندان آسیب‌پذیرتر در برابر ویروس کرونا، شهردار لندن را واداشت تا در این شهر حالت فوق العاده اعلام کند. چنین تصمیمی فقط در شرایط بسیار خطرناک اتخاذ می‌شود. مراکز درمانی هم اعلام کردند حتی اگر تعداد مبتلایان بر اساس پیش بینی‌های بسیار خوشبینانه افزایش پیدا کند، باز هم بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی به طور میانگین تا اواسط این ماه با کمبود دو هزار تخت روبرو هستند.

رئیس دانشکده پزشکی سلطنتی گفت: برخی بیمارستان‌ها در آستانه فروپاشی قرار دارند و برخی نیز از این مرحله عبور کرده اند. فقط امیدواریم سازمان خدمات درمانی هم به طور همزمان دچار فروپاشی نشود که در این صورت قادر به اداره اوضاع نخواهیم بود. به نظر می‌رسد زمستان سختی داشته باشیم. آمبولانس‌ها در بیرون از مراکز درمانی صف خواهند کشید و قادر به پیاده کردن بیماران نخواهند بود.

در ادامه گزارش آمده است: نگرانی مسئولان بهداشتی از فروپاشی بیمارستان‌ها در لندن ناشی از افزایش مبتلایان بستری در این بیمارستان هاست. از هر ۳۰ نفر در لندن یک نفر به کرونا مبتلاست که بالاترین میانگین ابتلا به این بیماری از زمان ورود آن به کشور به شمار می‌رود. با توجه به فشار شدیدی که به بیمارستان‌ها و بخش خدمات درمانی در لندن وارد می‌شود، بیش از یکصد دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای کمک به خدمات دهی به بیماران کرونا اختصاص یافته است.

یکی از پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌ها گفت: نیرو‌های بخش خدمات درمانی به شدت تحت فشار قرار دارند. همه بیمارستان‌ها با کمبود نیرو روبرو هستند. همه ما در معرض خطر هستیم.

در این میان دولت انگلیس امیدوار است سرعت واکسیناسیون مردم علیه کرونا افزایش یابد تا تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کاهش پیدا کند و به همین علت از ارتش خواسته است در واکسیناسیون همکاری کند و برخی تجهیزات نظامی را برای نقل و انتقال واکسن به مناطق مختلف کشور اختصاص دهد و از فناوری‌های آمادگی برای جنگ به منظور کمک به تحقق اهداف استفاده کند.