وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای از تصمیم آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش  انصارالله یمن ابراز خرسندی کرد.

عربستان در این بیانیه ادعا کرد این تصمیم آمریکا، یمن را به میز مذاکره خواهد کشاند و آن‌ها را از اقدامات خود منصرف خواهد کرد.

به ادعای وزارت خارجه عربستان، جنبش انصارالله به نیابت از ایران، موجب وخیم شدن شرایط انسانی در یمن شده و تهدیدی برای صلح و امنیت و اقتصاد جهانی است!

در این بیانیه ابراز امیدواری شده است که تروریستی خواندن جنبش انصارالله و چند تن از شخصیت‌های این جنبش، موجب عدم دستیابی نیروهای یمنی به موشک و پهپادها و سلاح‌های پیشرفته شده و روند سیاسی برای پایان دادن جنگ را تقویت می‌کند و آنان را پای میز مذاکره بکشاند. 

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به نقل از پمپئو اعلام کرد: قصد داریم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی و عبدالخالق یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنیم.

محمد علی الحوثی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اقدام واشنگتن، سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا را نشانه بحران فکری او خوانده و حق پاسخگویی را برای یمن محفوظ دانسته است.

از سال ۲۰۱۵ رژیم سعودی و امارات متحده عربی اقدام به آغاز جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور عربی کرده اند. این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. در این میان، جنبش مردمی انصارالله یمن تنها گروهی است که موفق شده است در مقابل تجاوزگری‌های رژیم سعودی مقاومت کند.

خوش خدمتی ترامپ به خاندان آل سعود در حالی انجام می‌شود که او ۱۰ روز دیگر باید کاخ سفید را ترک کند.