اسپانیا روز شنبه و یکشنبه با بدترین بارش برف 50 سال اخیر خود مواجه شد و مقامات این کشور و شهروندان اسپانیایی را غافلگیر کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» بعد از بدترین بارش برف دهه‌های  خیر در اسپانیا ، کارکنان بخش راهداری و شهرداری این کشور قبل از مبدل شدن مسیرها به چاله‌های یخی مرگ آور شروع به پاکسازی معابر کردند.

 بر اساس این گزارش، توفان «فیلومنا» حین عبور از اسپانیا دستکم سه نفر را کشت. کارگران بخش خدمات امدادی و خودروهای برف‌روب ارتش اسپانیا روز شنبه  و یکشنبه برای پاکسازی معابر روانه خیابان‌ها شدند. اداره هواشناسایی اسپانیا نیز پیش‌بینی یخبندان شدید از یکشنبه شب تا دوشنبه را در بخش‌های بسیاری از کشور کرده است.

 گفته می‌شود «مادرید» پایتخت اسپانیا و نواحی اطراف آن یکی از آسیب دیده ترین نواحی ناشی از بارش سنگین برف  در این کشور بودند. اسپانیا از سال 1971 میلادی تاکنون چنین بارش برفی را شاهد نبود. اسپانیا اعلام کرد که به دلیل بارش سنگین برف حرکت قطارها از مادرید به مناطق دیگر و بالعکس لغو شد.

خبرگزاری «رویترز» نیز از نجات 1500 شهروند مادرید که با خودروهای خود در برف گرفتار شده بودند خبر داد و نوشت، مقامات اسپانیا بعد از این بارش سنگین برف از مردم خواستند در منازل بمانند، اما برخی بی توجه  به هشدارها برای لذت بردن از آب و هوای برفی به خیابان‌های پوشیده از برف آمدند.

به نوشته این منبع خبری، پروازهای فرودگاه بین المللی مادرید نیز تا یکشنبه شب لغو شد.