منابع گزارش دادند که عربستان سعودی برای قرار دادن جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، به « دونالد ترامپ » رئیس جمهور کنونی آمریکا فشار می‌آورد.

 انصارالله کنترل شمال یمن از جمله صنعا و بندر الحدیده را در دست دارد که بیشتر کمک‌های بشردوستانه از این بندر وارد یمن می‌شوند. در صورتی که انصارالله در فهرست تروریسم قرار داده شود هرگونه نهاد بشردوستانه‌ای که با انصارالله تعامل کند در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

آمریکا به صورت علنی درباره برنامه‌های خود برای درج انصارالله در فهرست تروریسم صحبتی نکرده است. اما مطبوعات آمریکا به نقل از مسؤولان این کشور اخیرا اعلام کردند دولت ترامپ قصد دارد انصارالله را در فهرست تروریسم قرار دهد.

 در همین زمینه «اندرو انگلند»، خبرنگار روزنامه فایننشال تایمز در لندن در گزارشی به نقل از «مارک لوکوک»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی نوشت: در صورتی که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انصارالله را در فهرست تروریسم قرار دهد یمن که یک کشور فقیر است با قحطی ویرانگری روبرو خواهد شد.

پیش از این نیز وب سایت «ذا هیل» در مقاله‌ای اعلام کرد، هدیه ای که دولت «دونالد ترامپ» در روزهای پایانی حضورش در کاخ سفید در ازای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی به سعودی‌ها خواهد داد احتمال قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی است که امکان هرگونه حمایت از این جنبش را پس از قرار گرفتن در این لیست منع می کند.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت که جنبش انصارالله یمن با وجود تلفات جانی بسیار موفق شده عربستان سعودی را شکست دهد و همچنان به حملات خود علیه شهرها و مواضع عربستان ادامه می دهد.