رکورد روزانه شمار تلفات کرونا در آمریکا و انگلیس شکسته شد.

بر این اساس، دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد در شبانه روز گذشته نزدیک به ۳ هزار و ۹۰۰ نفر در ایالات متحده به دلیل ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند. این آمار، بدترین تلفات روزانه ثبت شده در آمریکا از زمان همه گیری کرونا در این کشور است.

به این ترتیب مجموع شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۳۵۰ هزار تن عبور کرد. همچنین تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در ایالات متحده به کووید ۱۹ آلوده شده اند. به تازگی نیز در ایالت کالیفرنیا ویروس کرونای انگلیسی که قابلیت شیوع گسترده تری دارد مشاهده شده است.

مقامات آمریکایی امیدوارند با آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور بتوانند روند افسار گسیخته همه گیری کرونا در این کشور را مدیریت کنند.

انگلیس نیز اوضاع چندان خوبی ندارد و بنا بر اعلام مقامات این کشور طی شبانه‌روز گذشته ۹۸۱ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

در همین مدت ۵۰ هزار و ۲۳ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر این اساس انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته مرگبارترین روز کرونایی را از ماه آوریل تاکنون پشت سر گذاشته است. در روز ۲۴ آوریل هزار و ۱۰ نفر طی یک شبانه‌روز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند.

وزیر بهداشت انگلیس ۱۴ دسامبر اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس "سارس کووید-۲" در کشورش کشف شده است که در حال گسترش سریع‌تر از شکل اصلی‌اش است. او گفت: ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و بنابراین مسری‌تر است. ویروس جدید کرونا از کنترل خارج شده است.

«اندرو هِیوارد» دانشمند انگلیسی امروز (سه‌شنبه) به دولت این کشور هشدار داده است در صورتی که اقدامات متناسب برای مهار ویروس کرونا اتخاذ نشود انگلیس در سال جدید با فاجعه کرونایی مواجه خواهد شد.

به گفته این دانشمند وضعیت کرونایی انگلیس به گونه‌ای است که «در ماه ژانویه و فوریه فاجعه‌ای در انتظار انگلیس خواهد بود.»