هادی العامری ، رئیس ائتلاف فتح عراق امروز، پنجشنبه اعلام کرد وقایع اکتبر ۲۰۱۹ طرحی برای ایجاد آشوب و تقسیم عراق بوده است.

عامری در مراسم گرامیداشت فرماندهان پیروزی در شهرستان مقدادیه اعلام کرد پس از وقایع اکتبر ۲۰۱۹، عراق دچار فتنه‌ای بزرگ شد و این بحران داشت عراق را به سوی بحران وآشوبی می‌برد که هدف آن تقسیم عراق بود.

او در ادامه افزود: قرار بود این آشوب به نبردی شیعی- شیعی بدل شود؛ اما نوعی هوشیاری کامل نیرو‌های جنبش اسلامی و نیز تمامیگروه‌ها و تشکل وجود داشت که سبب شد کشور به این سمت کشیده نشود.

او در عین حال تأکید کرد: «فتوای مرجعیت، اراده ملت عراق و مشارکت ایران، باعث پیروزی در برابر گروه تروریستی داعش شد».

این مسئول الفتح خاطر نشان کرد: خواسته ما، برقراری حاکمیت ملی و اخراج نیروهای خارجی از عراق است... نمی‌توان پذیرفت که حاکمیت عراق نقض شود... ملت مخالف باقی ماندن این نیروها هستند.

وی در پایان با بیان اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس، در تمامی نبردهای ضد تروریسم مشارکت داشتند، تصریح کرد، این دو شهید، «در بیرون راندن اشغالگر، برقراری امنیتی و تشکیل حکومت، نقش مهمی داشتند

گفتنی است روز گذشته نیز احمد الاسدی، رئیس فراکسیون پارلمانی السند عراق اعلام کرد افرادی که جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد رقم زدند؛ نخواهند توانست که با آرامش بخوابند؛ همچنانکه او اعلام کرد خونخواهی واقعی از این حادثه با اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق به وقوع خواهد پیوست.

اسدی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه عراق تصریح کرد: افرادی که گمان می‌برند جنایت فرودگاه (بغداد) بدون مجازات خواهد بود، در توهم (واشتباه) هستند.

او در ادامه اعلام کرد افرادی که در این جنایت دست داشتند و با آرامش می‌خوابند، دچار توهم فراوان شده اند.