« ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه و « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین روسیه، پوتین و نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی درباره روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا تاکید کردند.

کرملین افرود که در این گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات منطقه‌ای با محوریت برخی از تحولات درباره اوضاع سوریه و ضرورت اتخاذ گام‌هایی برای افزایش ثبات در منطقه پرداخته شد.

دو طرف ضمن تبریک سال نوی میلادی درباره استمرار ارتباط و تماس‌ها با یکدیگر توافق کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی درباره ثبات در منطقه با رئیس جمهور روسیه صحبت کرد که جنگنده‌های این رژیم طی سال گذشته به صورت متعدد با نقض حاکمیت سوریه به مناطق مختلف این کشور حمله کرده‌اند.

آخرین بار، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد روز جمعه و از فراز سرزمین‌های لبنان اقدام به موشک‌باران منطقه مصیاف در ریف حماه کرد.

پس از این حمله، وزارت خارجه سوریه روز جمعه در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که ادامه رویکرد تجاوزکارانه خطرناک رژیم صهیونیستی بدون حمایت نامحدود و مستمر آمریکا و چراغ سبز این کشور به صهیونیست‌ها میسر نبوده و ادامه اینگونه تجاوزات مردود بوده و بدون پیامد نخواهد ماند.

همچنین منابع مختلف گزارش‌های متعددی از حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی سوریه که مهمترین عامل تشدید بحران در این کشور بودند، ارائه کرده‌اند.