با گسترش شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا در جهان، دولت ژاپن اعلام کرد تمام پروازها با مبدأ خارجی را لغو می‌کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، دولت ژاپن اعلام کرد از ۲۸ دسامبر (۸ دی) تا پایان ماه آینده میلادی تمامی پروازها از کشورهای خارجی لغو می‌شوند.

مقامات وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته (جمعه) اعلام کردند پنج مورد ابتلا به نوع جدید بیماری کووید-19 در این کشور به ثبت رسیده است.

هفته گذشته نیز دولت ژاپن اعلام کرده بود ورود تمامی افراد دارای ملیت خارجی را ظرف چهارده روز گذشته به بریتانیا سفر کرده بودند، ممنوع بوده و ژاپنی‌هایی که به این کشور سفر کرده‌اند نیز هنگام بازگشت به ژاپن دو هفته قرنطینه می‌شوند.

«نیل فرگوسن» عضو تیم مشاوران علمی دولت انگلیس اخیراً هشدار داد، «به احتمال قریب به یقین»،  این نوع جدید از ویروس کرونا به «بخش عمده» کشورهای اروپایی سرایت کرده است.

علاوه بر فرانسه، دانمارک ایسلند و چند کشور اروپایی دیگر، استرالیا و سنگاپور نیز افراد آلوده به کرونای انگلیسی را شناسایی کرده‌اند.

از هفته گذشته که دولت انگلیس اعلام کرد نوع جدیدی از ویروس کرونا با قدرت انتقال بالاتر را شناسایی کرده است، ده‌ها کشور جهان پروازهای خود به مقصد این کشور را لغو کرده‌اند.

مقامات دولت انگلیس ضمن تأکید بر اینکه قدرت انتقال سویه جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است از شهروندان درخواست کرده‌اند در خانه بمانند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت بریتانیا نیز ضمن اعتراف به «خارج از کنترل» بودن اوضاع شیوع نوع جدید ویروس کرونا گفت، ممکن است محدودیت‌های کرونایی تا ماه‌ها در این کشور باقی بمانند.