انگلیس در حالی روز سه شنبه بالاترین شمار روزانه ابتلا به کرونا را ثبت کرد که شیوع کرونای انگلیسی موجب افزایش آمارها در این کشور اروپایی شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» داده‌ها نشان داد که 36804 نفر در 24 ساعت گذشته به کرونا مبتلا شدند که تقریبا دو برابر تعداد موارد ثبت شده در هفت روز گذشته است. گزارش‌ها حاکیست که روز سه شنبه 691 نفر بر اثر ویروس کرونا  در انگلیس جان خود را از دست دادند.

تاکنون  در مجموع  2110314  نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و  68307 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های انگلیس نوشتند که افزایش شمار مبتلایان به کرونا تا حدی به دلیل پیدا شدن ویروس کرونای انگلیسی است. گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که کرونای انگلیسی در سال نو میلادی به سایر مناطق این کشور نیز گسترش یابد.

«کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس روز دوشنبه از دولت خواست پاسخی قدرتمند به بحران شیوع نوع جدید ویروس کرونا بدهد.

استارمر همچنین با هشدار درباره شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس گفت: «این ویروس از کنترل خارج شده است. پروازهای ملی ممنوع شده‌اند و مرزهای ملی بسته شده‌اند».

او در ادامه خطاب به دولت انگلیس گفت: «مرتکب اشتباه نشوید! این یک وضعیت اضطراری واقعی است. ایمان دارم بار دیگر مردم بریتانیا در آستانه این چالش و همانطور که در هر مرحله از این همه‌گیری جهانی عمل کرده‌اند، قدم پیش خواهد گذاشت، اما آن‌ها از دولت انتظار دارند همین کار را انجام دهد».

استامرز با انتقاد از عملکرد دولت در مهار ویروس کرونا گفت: «می‌توانیم دیگر وعده و وعیدهای غیرعملی، امید غلط، پیام‌های گیج کننده و تصمیم‌گیری کُند را شاهد نباشیم.»