سخنگوی کرملین دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه بابت اجرای خط لوله گازی « نورد استریم - ۲ » به مثابه یک اقدام جنگی است.

به نوشته خبرگزاری آلمان (دی پی ای)، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این ارتباط گفت: «در واقع این نوعی جنگ ترکیبی است. این جنگی ترکیبی است که ایالات متحده در پیش گرفته است».

پروژه خط لوله نورد استریم-۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، از طریق مسیر زیر دریای بالتیک در حال انجام است. ساخت و ساز این پروژه پس از تعلیق در سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده از سر گرفته شد.گفته می‌شود خط لوله بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از جمله به خطر افتادن امنیت متحدان ناتو خود را در اتحادیه اروپا وافزایش وابستگی آن‌ها به روسیه بارها در مسیر اجرای ین پروژه مهم گازی کارشکنی کرده است.

چندی قبل یک عضو ارشد پارلمان آلمان در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» گفت که تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از ساخت پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» به روش‌های مافیا شباهت دارد.

«کلاوس ارنست» عضو ارشد پارلمان آلمان از اتحادیه اروپا خواست در برابر اقدامات آمریکا بایستد. وی در واکنش به تهدیدهای جدید آمریکایی‌ها برای تحریم شرکت‌های اروپایی دخیل در این پروژه گفت: «کارهایشان به مافیا شباهت دارد.»