خاخام ارشد یهودیان شرق در فلسطین اشغالی روز شنبه به امارات می‌رود.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد یهودیان شرق در فلسطین اشغالی به امارات می‌رود.

اسرائیل هیوم افزود که اسحاق یوسف در جریان سفر تاریخی خود به امارات یک مدرسه دینی جدید مختص یهودیان را در «دبی» افتتاح خواهد کرد و در مراسم جشنی با خاخام «لیوی دوشمان» رئیس جامعه یهودیان در امارات حضور خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، خاخام یوسف با مقامات ارشد امارات هم دیدار خواهد کرد و یک معبد جدید یهودی را هم در ابوظبی افتتاح خواهد کرد و از رستوران جدیدی در برج خلیفه که غذا را با آداب یهودی ارائه می‌دهد، نیز بازدید خواهد داشت.

«اسحاق یوسف» که به سخنان و فتواهای جنجالی و نژادپرستانه خود شهرت دارد، در ماه مارس سال ۲۰۱۶ در سخنانی عنوان کرد که بر اساس فقه یهودی، جنتیلها (غیریهودیان) نباید در  اسرائیل زندگی کنند. او مدعی شد:« اگر ما قدرت داشتیم باید تمامی غیریهودیان را از سرزمین مقدس بیرون می‌کردیم و تنها دلیل حضور جنتیلها در اسرائیل، خدمتگزاری به یهودیان است.

«عوفادیا یوسف»  خاخام ارشد اسبق یهودیان شرق در فلسطین اشغالی و پدر اسحاق یوسف که سه سال پیش مُرده است، نیز یک نژادپرست واقعی بود. او عرب‌ها را سوسک‌هایی می دانست که باید همه آنها را کشت و از بین برد. او می‌‌‌‌گفت وقتی که یک یهودی، مسلمانی را می‌کشد، گویی یک افعی یا کِرم را می‌کشد و خطر نداشتن این جانوران برای انسان‌ها را کسی منکر نمی‌شود، بنابراین خلاص شدن از دست مسلمانان هم خلاص شدن از دست کِرم‌ها اتفاقی طبیعی است که باید رخ دهد.

امارات به همراه بحرین در بیست و پنجم شهریور ماه گذشته طی مراسمی در کاخ سفید توافق سازش و عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی را امضا کردند.