« حسام زکی » دستیار دبیر کل اتحادیه عرب امروز در سفر به لبنان با «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور دیدار کرد.

«عبدالرحمن الصالح» رئیس مرکز مطالعات حقوقی و قضایی عربی، « یوسف السبعاوی» معاون وی و همچنین «شربل وهبی» یکی از وزرای لبنان  در این جلسه حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری «لبنان 24 » در این نشست اوضاع کلی لبنان و منطقه و تشکیل دولت و نقش اتحادیه عرب در کمک به لبنان و همچنین مسئله فلسطین و طرح صلح عربی مورد بررسی قرار گرفت.

 زکی همچنین امروز در کاخ بعبدا با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دستیار دبیر کل اتحادیه عرب در بیروت گفـت: «مردم لبنان در رنج و در واقع تحت فشار زیادی هستند. هدف از این سفر قرار گرفتن در جریان اوضاع و گوش فرا دادن به ارزیابی‌های صورت گرفته از وضعیت کلی [لبنان] است.»

زکی ادامه داد:«امیدواریم بتوانیم کمک کنیم و لبنان بتواند از این بحران خارج شود. ما خواستار اقدام ویژه برای حل و فصل بحران لبنان هستیم.»

کشور لبنان در روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) شاهد انفجاری مهیب در منطقه بندرگاه بیروت بود؛ انفجاری که افزون بر به بار آوردن ویرانی‌های گسترده، بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

علی‌رغم انتخاب «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه پیشین در لبنان و پس از او، «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه فعلی در این کشور، هنوز دولت جدیدی در این کشور تشکیل نشده است.