«خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعاء، ادعای ائتلاف سعودی در خصوص انفجار یک انبار مهمات در این فرودگاه را تکذیب کرد.

به نوشته العهد، او گفت که این ادعاها جدید نیست و به بهانه‌ای در دست ائتلاف سعودی برای انجام حملات و گمراهی افکار عمومی تبدیل شده است.

الشایف تأکید کرد که حملات مکرر هوایی به فرودگاه صنعاء با هدف تعطیلی و از کار انداختن آن صورت می‌گیرد تا کشورهای دنیا گمان کنند که فرودگاه آماده استقبال از پروازهای بشردوستانه برای انتقال اقلام بهداشتی و غذایی نیست.

مدیر فرودگاه صنعاء گفت که فقط سازمان ملل از این فرودگاه استفاده می‌کند که این مسأله موجب اعتراض شهروندان یمنی و خانواده بیمارانی شده است که نیاز به انتقال به خارج از یمن برای مداوا دارند.

 فرودگاه صنعاء اخیرا در چندین نوبت هدف حملات هوایی و موشکی ائتلاف سعودی قرار گرفته است، به این بهانه نیز نیروهای یمنی در این فرودگاه انبار مهمات دایر کرده‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن (مستقر در ریاض) نیز روز جمعه مدعی شد که دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) از فرودگاه صنعاء برای اهداف نظامی استفاده می‌کند.

در واکنش به ادعا وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن، «محمد عبد السلام»، سخنگوی انصار الله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در حساب توییتری خود نوشت: «فرودگاه بین المللی صنعاء جزء تأسیسات غیرنظامی است و در سایه محاصره [یمن از سوی ائتلاف] از کار افتاده و بارها بمباران شده است. ادامه بمباران این فرودگاه دلیلی است بر شکست و ناامیدی ائتلاف متجاوز به یمن».