یافته‌های نظر‌سنجی مشترک «کالج کینگ» و «مرکز ایپسوس» در انگلیس نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از مردم این کشور به نحوه مدیریت مسئولان دولت در کنترل ویروس کرونا هیچ اعتمادی ندارند.

از ماه آوریل تاکنون این اولین بار است که اعتماد مردم انگلیس به دولت، به سطح اقلیت کاهش یافته و این در حالی است که اکثریت نیز با اختلاف کمی (51 درصد) بر این باورند که نحوه مدیریت دولت در مواجهه با این بحران موجب «حقارت ملی» شده است.

اما از سوی دیگر ۲۶ درصد دیگر با نظرات این افراد مخالف بوده‌اند.

یافته‌های این نظر‌سنجی که روز یکشنبه منتشر شده‌ بر اساس مصاحبه‌ آنلاین با ۲ هزار و ۲۴۴ نفر از مردم این کشور در سنین ۱۶ تا ۷۵ سال به دست آمده است.

این مصاحبه‌ها همچنین از بیستم تا بیست و چهارم نوامبر؛ یعنی بعد از مشخص شدن نتایج اولیه بحث دریافت واکسن «فایزر» آمریکا در این کشور انجام گرفت.

یافته‌های این نظرسنجی در حالی منتشر شده که دولت انگلیس چهارشنبه هفته گذشته مجوز استفاده از واکسن ساخته‌شده توسط شرکت آمریکایی «فایزر» و شریک آلمانی‌اش، «بیون‌تک» را صادر کرد.

بر اساس گزارش خبر‌گزاری رویترز، انگلیس بعد از دریافت محموله واکسن کرونا از آمریکا، اعلام آمادگی کرده که به عنوان اولین کشور در جهان این واکسن‌ها را در هفته جاری در اختیار کلینیک‌های پزشکی قرار دهد. این کشور ۴۰ میلیون دُز از این واکسن را وارد کشور کرده است.

گزارش این خبر‌گزاری همچنین حاکی است که این دُز از واکسن تنها برای مصرف حدود ۲۰ میلیون نفر از مردم این کشور کافی خواهد بود.