همگام با افزایش فعالیت‌ کشتی‌های روس در دریای بالتیک، و در محدوده ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ یک دیپلمات آمریکایی گفته که واشنگتن از برلین و بروکسل خواسته است تا جلوی ساخت این خط لوله را بگیرند.

رابین کویین ویل، سرپرست سفارت‌خانه آمریکا در برلین، طی مصاحبه‌ای با روزنامه هاندلز بلاس آلمان، که امروز منتشر شد گفت: حالا وقت آن رسیده که آلمان و اتحادیه اروپا برای ساخت خط لوله نورد استریم 2 محدودیت قانونی وضع کنند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین خط لوله نورد استریم 2 را که با هدف صادرات گاز ارزان قیمت روسیه به اروپا طراحی شده، ابزاری سیاسی برای کرملین در راستای دور زدن اوکراین و تفرقه در اروپا نامید. 

کویین ویل پس از آنکه ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان که اتفاقا او هم یکی از مخالفان پروژه نورد استریم 2 بود، استعفا کرد، سرپرستی سفارتخانه آمریکا را به عهده گرفت. 

گرنل همواره از تحریم‌های اعمال شده علیه خط لوله 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 و محدودیت‌هایی که علیه شرکت‌های فعال در این پروژه اعمال شده، دفاع می‌کرد. 

وی زمانی گفته بود که این تحریم‌ها تصمیماتی هستند که بسیار به نفع اتحادیه اروپاست و این در حالی است که برلین و بروکسل همواره مخالف این دخالت‌های آمریکا در امور داخلی خود بوده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه هم با حمله به گفته‌های اخیر مقامات آمریکایی در قبال پروژه نورد استریم 2 آنها را دشمنی سیاسی عنوان کرده است.